سیستم های ردیاب خودرو کاربردهای بسیاری دارند از سیستم های ردیاب ماهواره ای جهت بررسی دقیق آخرین وضعیت دستگاه شامل مکان، سرعت و …  استفاده می شود. به طور کلی دو نوع ردیاب به نام ردیابی آنلاین و ردیابی آفلاین داریم برخی از ردیابها امکان ردیابی آفلاین و بدون نیاز به اینترنت را دارند و برخی دیگر امکان ردیابی آنلاین با استفاده از اینترنت را دارند.

ردیاب آفلاین:

ردیابی آفلاین تنها از یک ماژول جی پی اس (GPS) جهت مکان یابی و ثبت اطلاعات مکانی، زمانی و… در حافظه دستگاه استفاده می شود.      

ردیاب آفلاین اطلاعات مربوط به خودرو که شامل موقعیت خودرو و وضعیت سویچ و درهای خودرو می باشد را در اختیار کاربر قرار می دهد. جی پی اس های راهنمایی رانندگی از مدل ردیاب آفلاین است که با استفاده از دستگاه ردیاب ماشین اطلاعات مربوط به موقعیت و سرعت خودرو را به صورت مدام در حافظه خود ذخیره کرده و این اطلاعات در پلیس راه به صورت مموری کارت تحویل خواهد شد.       
در بعضی از دستگاههای ردیاب حافظه درون دستگاه تعبیه شده و حافظه قابلیت جابجایی و ارتقا ندارد ولی در برخی دیگر حافظه قابلیت جایجایی و افزایش را دارد.

ردیاب آنلاین:        

دستگاه های ردیاب آنلاین یا برخط، دستگاه هایی هستند که در هر لحظه موقعیت جغرافیایی خود را از ماهواره های GPS دریافت می کنند و اطلاعات که شامل موقعیت مکانی خودرو، سرعت لحظه ای خودرو، وضعیت باز یا بسته بودن درب خودرو، وضعیت روشن یا خاموش بودن موتور خودرو، است را به یک سرور اینترنتی انتقال می دهد و شخص می تواند با استفاده از یک اپلیکیشن ردیابی اندروید موقعیت خودرو خود را در هر لحظه مشاهده کند. همچنین می توان در این ردیابهای آنلاین، سیستمهای نرم افزاری را برنامه نویسی کرد تا بتوان اطلاعات بیشتری درباره موقعیت و مسیر طی شده خودرو، تعریف محدوده جغرافیایی و.. را ارائه داد.

و به سیستمهایی که این قبیل قابلیت هایی را ارائه می دهند به سیستم های ردیابی خودرو یا به صورت پیشرفته تر به سیستم کنترل هوشمند ناوگان حمل و نقل اطلاق می شود.

 

 Spireon ارائه دهنده با کیفیت ترین سیستم های نوین ردیابی خودرو می باشد، شما همواره می توانید از طریق ارسال پیام و یا تماس تلفنی جهت مشاوره و یا خرید انواع ردیاب خودرو با بهترین قیمت با ما در ارتباط باشید.